Dostaw produktów leczniczych ZP14/A/7/2016

 Bytów, dnia 04.04.2016r.

OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU

 

Przedmiot zamówienia: Dostawa produktów leczniczych  ZP14/A/7/2016

 

I. Nazwa i adres zamawiającego:

Szpital Powiatu Bytowskiego Sp. z o.o. 77-100 Bytów ul. Lęborska 13 

www.bip.spzoz.bytow.pl 

godziny urzędowania 7:30 do 15:00

II. Określenie trybu zamówienia:

przetarg nieograniczony powyżej o wartości szacunkowej powyżej progów ustalonych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy Prawo zamówień publicznych.

III. Określenie sposobu uzyskania specyfikacji istotnych warunków zamówienia:

IV. Opis przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia, z podaniem informacji o możliwości składania ofert częściowych:

1. Przedmiotem zamówienia jest sukcesywna dostawa produktów leczniczych dla potrzeb oddziałów Szpitala Powiatu Bytowskiego Sp. z o.o., zamawianych przez Aptekę szpitalną wg załączonego do SIWZ zestawienia.  Leki będą dostarczane na koszt i ryzyko Wykonawcy w ilości zgodnej z zamówieniami częściowymi składanymi przez osoby upoważnione oraz wg cen określonych w formularzu cenowym stanowiącym załącznik do niniejszej SIWZ, który każdy oferent zobowiązany jest wypełnić i dołączyć do formularza ofertowego.

2. Zamawiający zastrzega sobie prawo rezygnacji z zakupu części produktów wynikającej z braku zapotrzebowania na dany asortyment lub zmniejszenia zapotrzebowania oraz dokonywania zmian ilościowych przedmiotu zamówienia do wysokości ceny sprzedaży określonej w umowie.

3. Zamawiający oświadcza, że ilekroć w rubryce „Przykłady handlowych nazw leków” formularza cenowego  w Załączniku nr 1  zostały użyte nazwy handlowe leków, to Zamawiający uczynił to zgodnie z art. 29. ust. 3. ustawy, wyłącznie w celu dokładnego określenia substancji czynnej lub kompozycji substancji czynnych zawartych w zamawianych lekach. Zamawiający dopuszcza możliwość zaoferowania produktów leczniczych równoważnych tzn.: leku – lek zawierający tę samą substancję czynną oraz mający te same wskazania i tę samą drogę podania przy braku różnic postaci farmaceutycznej; środka spożywczego specjalnego przeznaczenia żywieniowego – środek spożywczy specjalnego przeznaczenia żywieniowego mający ten sam albo zbliżony skład, zastosowanie i sposób przygotowania; wyrobu medycznego – wyrób medyczny mający takie samo przewidziane zastosowanie oraz właściwości.

Zgodnie z art. 30 ust. 5 ustawy do Wykonawcy należy obowiązek wykazania równoważności produktu leczniczego.

4. Przedmiot zamówienia ma być nowy, dopuszczony do obrotu na podstawie obowiązujących przepisów prawa i odpowiadać wszelkim wymaganiom określonym przepisami prawa, w szczególności ustawą z dnia 6 września 2001. Prawo farmaceutyczne (tj. Dz. U. z 2008 r., Nr 45, poz. 271 ze zm.) , wolny od jakichkolwiek wad fizycznych lub prawnych i posiadać w dniu dostawy termin ważności, nie krótszy niż 12 m-cy.

5. Zamawiający dopuszcza składanie ofert częściowych na poszczególne pakiety leków (produktów leczniczych) wymienione w tabeli poniżej. Zamawiający nie wprowadza żadnych ograniczeń w zakresie liczby pakietów, do których może przystąpić jeden Wykonawca tzn. Wykonawca może złożyć ofertę obejmującą dowolną liczbę z wymienionych niżej pakietów. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych.

 

NR PAKIETU

CPV

NAZWA PAKIETU

1

33600000-6

Leki

2

33651100-9

Antybiotyki

3

33651100-9

Imipenem

4

33600000-6

Leki psychotropowe

5

33661100-2

Leki anestezjologiczne

6

33600000-6

Amantix

7

33600000-6

Leki

8

33621100-0

Heparyny drobnocząsteczkowe

9

33600000-6

Leki

10

33692200-9

Żywienie pozajelitowe

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

V. Informacja o możliwości złożenia oferty wariantowej:

Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych

VI. Termin wykonania zamówienia:  12 miesięcy od dnia podpisania umowy. Zamawiający wymaga w tym terminie sukcesywnych dostaw zaoferowanych produktów leczniczych stosownie do bieżących zamówień.

VII. Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków:

1. Zgodnie z art. 22 ustawy, o udzielenie Zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:

1)     posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;

2)     posiadania wiedzy i doświadczenia;

3)     dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia;

Zamawiający nie wyznaczył szczegółowego warunku w tym zakresie, Zamawiający uzna warunek za spełniony na podstawie oświadczenia złożonego przez Wykonawcę zgodnie z art. 44 ustawy, w oparciu o wzór stanowiący Załącznik nr 3A do SIWZ;

4)     sytuacji ekonomicznej i finansowej;

Wykonawca, który nie wykaże spełniania w/w warunków udziału w postępowaniu oraz nie wykaże braku podstaw wykluczenia z powodu niespełnienia warunków, o których mowa w art. 24 ust. 1 ustawy, zostanie wykluczony z postępowania.

2. Opis sposobu dokonywania oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu:

a) Zamawiający oceni, czy Wykonawca spełnia warunki, o których mowa powyżej na podstawie złożonego wraz z ofertą oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu o treści określonej w załączniku nr 3 (A i B) do SIWZ oraz pozostałych dokumentów żądanych przez Zamawiającego wymienionych w pkt VI SIWZ potwierdzających spełnianie tych warunków.

b) Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana na zasadzie i według formuły: spełnia/nie spełnia. Zamawiający na podstawie złożonych wraz z ofertą dokumentów będzie badał czydokumenty te potwierdzają wymóg spełnienia określonego przez Zamawiającego warunku. Wprzypadku, gdy wymóg spełnienia warunku zostanie potwierdzony w dokumentach złożonychprzez Wykonawcę, warunek zostanie uznany za spełniony. W przypadku, gdy wymóg spełnieniawarunku nie zostanie potwierdzony w dokumentach złożonych przez Wykonawcę, z zastrzeżeniem, art. 26 ust. 3 ustawy, warunek zostanie uznany za niespełniony.

c) Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia, zdolnościach finansowych lub ekonomicznych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował tymi zasobami w trakcie realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby wykonaniu zamówienia.

     Podmiot, który zobowiązał się do udostępnienia zasobów, odpowiada solidarnie z Wykonawcą za szkodę Zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia tych zasobów, chyba ze za nieudostępnienie zasobów nie ponosi winy.

d) W przypadku, kiedy Wykonawcy ubiegają się wspólnie o udzielenie zamówienia, Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Każdy z Wykonawców powinien samodzielnie spełniać warunki niewykluczenia z postępowania określone w art. 24 ust. 1 ustawy. Pozostałe warunki Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą spełnić łącznie.

VIII. Wykaz oświadczeń i dokumentów, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu.

1. W celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu, Wykonawca wraz z następującymi dokumentami:

a)     wypełnionym i podpisanym formularzem oferty (zgodnie z treścią załącznika nr 2 do SIWZ),

b)     wypełnionym i podpisanym formularzem cenowym (zgodnym z treścią załącznika nr 1 do SIWZ),

składa:

a)     wypełnione i podpisane oświadczenie o spełnieniu przez Wykonawcę warunków wymienionych w art. 22 ust. 1 ustawy (zgodne w treści z załącznikiem nr 3 A do SIWZ),

b)     oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia z powodu niespełnienia warunków, o których mowa w art. 24 ust. 1 ustawy (zgodne w treści z załącznikiem nr 3 B do SIWZ).

c)     aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia Wykonawcy w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż na 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.

d)     aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenia, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu – wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.

e)     aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne lub społeczne, lub potwierdzenia, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu – wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.

f)      aktualną Informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.

g)     aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy (dotyczy podmiotów zbiorowych), wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.

h)     aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 i 11 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.

i)      koncesję, zezwolenie.

j)      wykaz wykonanych głównych dostaw, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane należycie.

UWAGA

W przypadku, gdy informacje dotyczące wartości netto dostaw będą odwoływać się do walut obcych, wówczas Zamawiający dokona ich przeliczenia według średniego kursu NBP tabela A ogłoszonego na dzień wysłania ogłoszenia o zamówieniu do publikacji w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej, wskazany w punkcie ogłoszenia o zamówieniu.

k)     opłaconą polisę, a w przypadku jej braku innego dokumentu potwierdzającego ,że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia

l)      Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu na zdolność finansową innych podmiotów, przedkłada informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, dotyczącą podmiotu, z którego zdolności finansowej korzysta na podstawie art. 26 ust. 2b ustawy, potwierdzającą wysokość posiadanych przez ten podmiot środków finansowych lub jego zdolność kredytową, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu udzielenie zamówienia albo składania ofert.

m)   listę podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 2 pkt 5 ustawy, albo informację o tym, że nie należy do grupy kapitałowej. Informacja o należeniu bądź nienależeniu do grupy kapitałowej winna zostać zawarta w Załączniku 3C do SIWZ. W przypadku, gdy Wykonawca należy do grupy kapitałowej winien dołączyć do oferty listę podmiotów, o której mowa powyżej, sporządzoną zgodnie z treścią i wzorem Załącznika 3C do SIWZ.

 

2. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w pkt. VI.1:

a) lit. c, d, e, g- składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzające odpowiednio, że:

b) lit. f, h– składa zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 oraz 10 i 11 ustawy wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.

3. Jeżeli w kraju pochodzenia osoby lub w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt. VI.2, zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju pochodzenia osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, wystawione odpowiednio nie wcześniej niż 3 miesiące albo nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.

4. W przypadku złożenia przez Wykonawców oferty wspólnej do oferty winny być ponadto załączone:

a)     oryginał pełnomocnictwa, z określeniem zakresu umocowania, do reprezentowania Wykonawców ubiegających się wspólnie o zamówienie lub umowa konsorcjum, jeżeli takie pełnomocnictwo wynika z umowy konsorcjum,

b)     wszystkie dokumenty wskazane w pkt. IV.1 lit. a - h, dotyczą każdej z osób / podmiotów ubiegających się wspólnie o zamówienie.

5. Dokumenty są składane w formie oryginału lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę.

Wykonawca wnosi wadium:

 

IX.  Wykaz  dokumentów dotyczących przedmiotu zamówienia        

Oświadczenie potwierdzające dopuszczenie do obrotu na rynek polski oferowanych produktów zgodnie z ustawą z dnia 6 września 2001r. Prawo farmaceutyczne (Dz. U. z 2008r. nr 45, poz. 271 z późn. zm.).

X. Informacja na temat wadium:

Wykonawca wnosi wadium:

1. w pieniądzu,

sposób przekazania:

- na rachunek bankowy Zamawiającego prowadzony przez Bank Spółdzielczy w Kościerzynie o numerze 48 8328 0007 2001 0013 6376 0001 z dopiskiem o treści "wadium-leki" w tytule przelewu.

 

Wysokość wadium:

NR PAKIETU

NAZWA PAKIETU

WADIUM W PLN

1

Leki

430,00

2

Antybiotyki

510,00

3

Imipenem

240,00

4

Leki psychotropowe

480,00

5

Leki anestezjologiczne

70,00

6

Amantix

190,00

7

Leki

280,00

8

Heparyny drobnocząsteczkowe

880,00

9

Leki

680,00

10

Żywienie pozajelitowe

520,00

2. poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym,

3.  gwarancjach bankowych,

4. gwarancjach ubezpieczeniowych,

5. poręczeniach udzieleniach przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 200r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz. 1158, ze.zm.).

6. Termin wniesienia wadium upływa wraz z upływem terminu składania ofert. Oferenci którzy nie wniosą wadium w terminie będą wykluczeni z postępowania. Za dzień wniesienia wadium w formie przelewu pieniężnego przyjmuje się dzień uznania na rachunku Zamawiającego.

XI. Kryteria oceny ofert i ich znaczenie: cena  95%, termin dostawy 5%

XII.  Miejsce i termin składania ofert:

Szpital Powiatu Bytowskiego Sp. z o.o.  77-100 Bytów ul. Lęborska 13 biurowiec/sekretariat do dnia 01.06.2016r.   

do godz. 09:30

XIII. Termin związania ofertą

okres 60  dni  od dnia upływu terminu składania ofert.

Załączniki:

  • Odpowiedź do SIWZ.docx 
  • Odpowiedź do SIWZ 18 05 2016.docx 
  • Zmiana ogłoszenia SIMAP.pdf