Bytów, dnia 04.04.2016r.
Przedmiot zamówienia: Dostawa produktów leczniczych ZP14/A/7/2016
I. Nazwa i adres zamawiającego:
Szpital Powiatu Bytowskiego Sp. z o.o. 77-100 Bytów ul. Lęborska 13
www.bip.spzoz.bytow.pl
godziny urzędowania 7:30 do 15:00
II. Określenie trybu zamówienia:
przetarg nieograniczony powyżej o wartości szacunkowej powyżej progów ustalonych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy Prawo zamówień publicznych.
III. Określenie sposobu uzyskania specyfikacji istotnych warunków zamówienia:
IV. Opis przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia, z podaniem informacji o możliwości składania ofert częściowych:
1. Przedmiotem zamówienia jest sukcesywna dostawa produktów leczniczych dla potrzeb oddziałów Szpitala Powiatu Bytowskiego Sp. z o.o., zamawianych przez Aptekę szpitalną wg załączonego do SIWZ zestawienia. Leki będą dostarczane na koszt i ryzyko Wykonawcy w ilości zgodnej z zamówieniami częściowymi składanymi przez osoby upoważnione oraz wg cen określonych w formularzu cenowym stanowiącym załącznik do niniejszej SIWZ, który każdy oferent zobowiązany jest wypełnić i dołączyć do formularza ofertowego.
2. Zamawiający zastrzega sobie prawo rezygnacji z zakupu części produktów wynikającej z braku zapotrzebowania na dany asortyment lub zmniejszenia zapotrzebowania oraz dokonywania zmian ilościowych przedmiotu zamówienia do wysokości ceny sprzedaży określonej w umowie.
3. Zamawiający oświadcza, że ilekroć w rubryce „Przykłady handlowych nazw leków” formularza cenowego w Załączniku nr 1 zostały użyte nazwy handlowe leków, to Zamawiający uczynił to zgodnie z art. 29. ust. 3. ustawy, wyłącznie w celu dokładnego określenia substancji czynnej lub kompozycji substancji czynnych zawartych w zamawianych lekach. Zamawiający dopuszcza możliwość zaoferowania produktów leczniczych równoważnych tzn.: leku – lek zawierający tę samą substancję czynną oraz mający te same wskazania i tę samą drogę podania przy braku różnic postaci farmaceutycznej; środka spożywczego specjalnego przeznaczenia żywieniowego – środek spożywczy specjalnego przeznaczenia żywieniowego mający ten sam albo zbliżony skład, zastosowanie i sposób przygotowania; wyrobu medycznego – wyrób medyczny mający takie samo przewidziane zastosowanie oraz właściwości.
Zgodnie z art. 30 ust. 5 ustawy do Wykonawcy należy obowiązek wykazania równoważności produktu leczniczego.
4. Przedmiot zamówienia ma być nowy, dopuszczony do obrotu na podstawie obowiązujących przepisów prawa i odpowiadać wszelkim wymaganiom określonym przepisami prawa, w szczególności ustawą z dnia 6 września 2001. Prawo farmaceutyczne (tj. Dz. U. z 2008 r., Nr 45, poz. 271 ze zm.) , wolny od jakichkolwiek wad fizycznych lub prawnych i posiadać w dniu dostawy termin ważności, nie krótszy niż 12 m-cy.
5. Zamawiający dopuszcza składanie ofert częściowych na poszczególne pakiety leków (produktów leczniczych) wymienione w tabeli poniżej. Zamawiający nie wprowadza żadnych ograniczeń w zakresie liczby pakietów, do których może przystąpić jeden Wykonawca tzn. Wykonawca może złożyć ofertę obejmującą dowolną liczbę z wymienionych niżej pakietów. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych.
NR PAKIETU |
CPV |
NAZWA PAKIETU |
1 |
33600000-6 |
Leki |
2 |
33651100-9 |
Antybiotyki |
3 |
33651100-9 |
Imipenem |
4 |
33600000-6 |
Leki psychotropowe |
5 |
33661100-2 |
Leki anestezjologiczne |
6 |
33600000-6 |
Amantix |
7 |
33600000-6 |
Leki |
8 |
33621100-0 |
Heparyny drobnocząsteczkowe |
9 |
33600000-6 |
Leki |
10 |
33692200-9 |
Żywienie pozajelitowe |
V. Informacja o możliwości złożenia oferty wariantowej:
Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych
VI. Termin wykonania zamówienia: 12 miesięcy od dnia podpisania umowy. Zamawiający wymaga w tym terminie sukcesywnych dostaw zaoferowanych produktów leczniczych stosownie do bieżących zamówień.
VII. Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków:
1. Zgodnie z art. 22 ustawy, o udzielenie Zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:
1) posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
2) posiadania wiedzy i doświadczenia;
3) dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia;
Zamawiający nie wyznaczył szczegółowego warunku w tym zakresie, Zamawiający uzna warunek za spełniony na podstawie oświadczenia złożonego przez Wykonawcę zgodnie z art. 44 ustawy, w oparciu o wzór stanowiący Załącznik nr 3A do SIWZ;
4) sytuacji ekonomicznej i finansowej;
Wykonawca, który nie wykaże spełniania w/w warunków udziału w postępowaniu oraz nie wykaże braku podstaw wykluczenia z powodu niespełnienia warunków, o których mowa w art. 24 ust. 1 ustawy, zostanie wykluczony z postępowania.
2. Opis sposobu dokonywania oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu:
a) Zamawiający oceni, czy Wykonawca spełnia warunki, o których mowa powyżej na podstawie złożonego wraz z ofertą oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu o treści określonej w załączniku nr 3 (A i B) do SIWZ oraz pozostałych dokumentów żądanych przez Zamawiającego wymienionych w pkt VI SIWZ potwierdzających spełnianie tych warunków.
b) Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana na zasadzie i według formuły: spełnia/nie spełnia. Zamawiający na podstawie złożonych wraz z ofertą dokumentów będzie badał czydokumenty te potwierdzają wymóg spełnienia określonego przez Zamawiającego warunku. Wprzypadku, gdy wymóg spełnienia warunku zostanie potwierdzony w dokumentach złożonychprzez Wykonawcę, warunek zostanie uznany za spełniony. W przypadku, gdy wymóg spełnieniawarunku nie zostanie potwierdzony w dokumentach złożonych przez Wykonawcę, z zastrzeżeniem, art. 26 ust. 3 ustawy, warunek zostanie uznany za niespełniony.
c) Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia, zdolnościach finansowych lub ekonomicznych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował tymi zasobami w trakcie realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby wykonaniu zamówienia.
Podmiot, który zobowiązał się do udostępnienia zasobów, odpowiada solidarnie z Wykonawcą za szkodę Zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia tych zasobów, chyba ze za nieudostępnienie zasobów nie ponosi winy.
d) W przypadku, kiedy Wykonawcy ubiegają się wspólnie o udzielenie zamówienia, Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Każdy z Wykonawców powinien samodzielnie spełniać warunki niewykluczenia z postępowania określone w art. 24 ust. 1 ustawy. Pozostałe warunki Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą spełnić łącznie.
VIII. Wykaz oświadczeń i dokumentów, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu.
1. W celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu, Wykonawca wraz z następującymi dokumentami:
a) wypełnionym i podpisanym formularzem oferty (zgodnie z treścią załącznika nr 2 do SIWZ),
b) wypełnionym i podpisanym formularzem cenowym (zgodnym z treścią załącznika nr 1 do SIWZ),
składa:
a) wypełnione i podpisane oświadczenie o spełnieniu przez Wykonawcę warunków wymienionych w art. 22 ust. 1 ustawy (zgodne w treści z załącznikiem nr 3 A do SIWZ),
b) oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia z powodu niespełnienia warunków, o których mowa w art. 24 ust. 1 ustawy (zgodne w treści z załącznikiem nr 3 B do SIWZ).
c) aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia Wykonawcy w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż na 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
d) aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenia, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu – wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.
e) aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne lub społeczne, lub potwierdzenia, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu – wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.
f) aktualną Informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
g) aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy (dotyczy podmiotów zbiorowych), wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
h) aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 i 11 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
i) koncesję, zezwolenie.
j) wykaz wykonanych głównych dostaw, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane należycie.
UWAGA
W przypadku, gdy informacje dotyczące wartości netto dostaw będą odwoływać się do walut obcych, wówczas Zamawiający dokona ich przeliczenia według średniego kursu NBP tabela A ogłoszonego na dzień wysłania ogłoszenia o zamówieniu do publikacji w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej, wskazany w punkcie ogłoszenia o zamówieniu.
k) opłaconą polisę, a w przypadku jej braku innego dokumentu potwierdzającego ,że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia
l) Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu na zdolność finansową innych podmiotów, przedkłada informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, dotyczącą podmiotu, z którego zdolności finansowej korzysta na podstawie art. 26 ust. 2b ustawy, potwierdzającą wysokość posiadanych przez ten podmiot środków finansowych lub jego zdolność kredytową, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu udzielenie zamówienia albo składania ofert.
m) listę podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 2 pkt 5 ustawy, albo informację o tym, że nie należy do grupy kapitałowej. Informacja o należeniu bądź nienależeniu do grupy kapitałowej winna zostać zawarta w Załączniku 3C do SIWZ. W przypadku, gdy Wykonawca należy do grupy kapitałowej winien dołączyć do oferty listę podmiotów, o której mowa powyżej, sporządzoną zgodnie z treścią i wzorem Załącznika 3C do SIWZ.
2. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w pkt. VI.1:
a) lit. c, d, e, g- składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzające odpowiednio, że:
b) lit. f, h– składa zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 oraz 10 i 11 ustawy wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
3. Jeżeli w kraju pochodzenia osoby lub w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt. VI.2, zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju pochodzenia osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, wystawione odpowiednio nie wcześniej niż 3 miesiące albo nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
4. W przypadku złożenia przez Wykonawców oferty wspólnej do oferty winny być ponadto załączone:
a) oryginał pełnomocnictwa, z określeniem zakresu umocowania, do reprezentowania Wykonawców ubiegających się wspólnie o zamówienie lub umowa konsorcjum, jeżeli takie pełnomocnictwo wynika z umowy konsorcjum,
b) wszystkie dokumenty wskazane w pkt. IV.1 lit. a - h, dotyczą każdej z osób / podmiotów ubiegających się wspólnie o zamówienie.
5. Dokumenty są składane w formie oryginału lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę.
Wykonawca wnosi wadium:
IX. Wykaz dokumentów dotyczących przedmiotu zamówienia
Oświadczenie potwierdzające dopuszczenie do obrotu na rynek polski oferowanych produktów zgodnie z ustawą z dnia 6 września 2001r. Prawo farmaceutyczne (Dz. U. z 2008r. nr 45, poz. 271 z późn. zm.).
X. Informacja na temat wadium:
Wykonawca wnosi wadium:
1. w pieniądzu,
sposób przekazania:
- na rachunek bankowy Zamawiającego prowadzony przez Bank Spółdzielczy w Kościerzynie o numerze 48 8328 0007 2001 0013 6376 0001 z dopiskiem o treści "wadium-leki" w tytule przelewu.
Wysokość wadium:
NR PAKIETU |
NAZWA PAKIETU |
WADIUM W PLN |
1 |
Leki |
430,00 |
2 |
Antybiotyki |
510,00 |
3 |
Imipenem |
240,00 |
4 |
Leki psychotropowe |
480,00 |
5 |
Leki anestezjologiczne |
70,00 |
6 |
Amantix |
190,00 |
7 |
Leki |
280,00 |
8 |
Heparyny drobnocząsteczkowe |
880,00 |
9 |
Leki |
680,00 |
10 |
Żywienie pozajelitowe |
520,00 |
2. poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym,
3. gwarancjach bankowych,
4. gwarancjach ubezpieczeniowych,
5. poręczeniach udzieleniach przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 200r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz. 1158, ze.zm.).
6. Termin wniesienia wadium upływa wraz z upływem terminu składania ofert. Oferenci którzy nie wniosą wadium w terminie będą wykluczeni z postępowania. Za dzień wniesienia wadium w formie przelewu pieniężnego przyjmuje się dzień uznania na rachunku Zamawiającego.
XII. Miejsce i termin składania ofert:
Szpital Powiatu Bytowskiego Sp. z o.o. 77-100 Bytów ul. Lęborska 13 biurowiec/sekretariat do dnia 01.06.2016r.
do godz. 09:30
XIII. Termin związania ofertą
okres 60 dni od dnia upływu terminu składania ofert.